måndag 31 maj 2010

Moderat hyllar mördandet

Högern rycker nu ut och visar sitt rätta ansikte. Moderata ungdomsförbundets ordförande Niklas Wykman skriver: "Det är lättande att Hamas nu inte får det besök de hade förväntat sig. Det är en seger för hela Gaza!"
Vad är det för fel på killen. Visst har vi gott om Israelvänner som ser genom fingrarna på terror och våld mot den Israeliska befolkningen. Men detta är ju vansinnigt. Men det visar kanske också upp den borgerliga synen på mänskliga rättigheter och det oreserverade stödet till den Israeliska ockupationen.

Scaber nestor, Alliansfritt Sverige, SVD, Intressant?, Rödgrön,

9 kommentarer:

scaber nestor sa...

Dick Erixon och Munkhammar sluter upp i stödet av aktionen.

Emil sa...

De är ju galna.

Anonym sa...

Är du lika upprörd över Lars Ohlys citat från 80-talet?

Emil sa...

vilket?

Anonym sa...

Emil

"Marxism-Leninismen är ett bra,riktigt och viktigt begrepp"

"Kuba är ett fantastiskt exempel på hur man under mycket fattiga förhållanden kan uppnå folkligt deltagande och ekonomisk rättvisa"

"Jag är både kommunist och demokrat"

"Jag har varit kommunist sedan jag gick med i kommunistisk ungdom 1978 och har aldrig förknippat det med diktatur eller förtryck"

Det här är citat som är hämtade från 80-talet,90-talet och 2000-talet.

Emil sa...

jag står inte bakom alla de uttalandena. Det gör ju inte Lasse heller och det har han förklarat några tusen gånger. Men alla är ju inte fel. Att vara kommunist innebär ju inta att man är emot demokrati och man måste ju inte förknippa det med våld och terror.

Anonym sa...

Emil

"Man måste inte förknippa kommunism med våld och terror"

Ändå är det resultatet överallt.Hur skulle du reagera om Reinfeldt sade något liknande om nazismen?Vad jag vet är Ohly fortfarande kommunist,men han väljer att "inte använda det begreppet",menar du att han ångrar allt han sagt?

Emil sa...

det är nog inte plats för att försöka övertyga dig om att din argumentation är hyfsat platt och rätt tröttsam (jag har nog haft denna diskussion hundratals gånger med olika högermänniskor). Jag menar inte att han ångrar allt han sagt men han har sagt att det har varit olyckligt att använda begreppet kommunist eftersom många förknippar det med fel saker.

Anonym sa...

Emil

"Olyckligt att använda begreppet kommunist eftersom folk förknippar det med fel saker"

Vad menar han då?På vilket sätt är min argumentation tröttsam och platt?Är det inte snarare så att det inte går att försvara Vänsterpartiet samtidigt som man kastar skit på andra partier?