onsdag 15 september 2010

Lasse var bäst när han pratade barnfattigdom

Jag gör inte några anspråk på att vara saklig eller partisk. Kvällens utfrågning i TV4 är fortfarande usel. Programmet har inte bra upplägg och programledarna fungerar inte alls bra (kanske något bättre än igår men fortfarande uselt). Det kanske blir lite bättre för att det är tre och inte fyra som ska samsas om att svara på frågorna.
Som redan övertygad så blir det väldigt långt program. Det är inte heller så många höjdpunkter i programmet. En av få gånger som det blir riktigt bra är när Lasse ilsknar till och pratar om barnfattigdomen. Det är få som kan sätta sådant tryck bakom en fråga som Lasse gör i den frågan.

Tillsammans med sjukförsäkringen så är just barnfattigdomen en av de frågor som jag brunnit mest för i denna valrörelse. Det är de mest extrema konsekvenserna av den borgerliga politiken som här visar sitt värsta ansikte. Man visar här hur man tar från de som har det sämst ställt och ger till de som har det bäst.

Men kontentan är väl att TV4 inte riktigt har rutinen att hålla i program som dessa. Det är synd för jag tror att man minskar intresset för politiken. Det bygger jag inte enbart på kvällens utfrågning utan den sammanlagda bilden av två dagars tittande. Jag antar att morgondagens debatt kommer att bli riktigt dålig för alla.

AB, SVD, Expressen, Hörsing, Högberg, Intressant?

Inga kommentarer: