torsdag 16 september 2010

Invandrare ska baka pizzor och ta hand om de gamla

Kristdemokraten Magnus Jacobsson bedriver nog den märkligaste personvalskampanjen som jag stött på detta val. Han verkar ha några få frågor som han tycker är viktiga. Det viktigaste verkar vara att distansera sig från KD. Det kanske man kan förstå att han behöver då hans syn på människor med invandrarbakgrund tenderar att vara på gränsen till rasistik eller åtminstonde separatistisk. Invandare ska fylla vissa funktioner i samhället. De ska baka "våra" pizzor och vem ska "ta hand om farmor". Är detta en linje som är förankrad i partitoppen?

Vidare så driver han en extrem Israelpolitik. Bannern nedan säger nog det mesta. Men man undrar om det är KDs politik att driva på att Israels illegala ockupation av Palestina ska accepteras. Det är ju anmärkningsvärt i sådana fall.

Bilderna nedan taler ju för sig själva...





Alliansfritt Sverige, ftw, Intressant?

4 kommentarer:

Ulf Vargek sa...

Har aldrig begripit mig på det här "verklighetens folk".

Hur kan man leva så i overkligheten utan att se verkligheten som den är? ;)

Emil sa...

politisk retorik när den är som sämst...

Zeth sa...

Du kan nog vara så säker på att det är partiets linje att Israels "illegala ockupation" av ett land som inte finns ska accepteras. Iofs. brukar vi nog inte uttala oss om fantasiländers gränser, exempelvis tror jag aldrig att KD har haft någon policy om var landet Narnias gräns bör dras, men visst jobbar KD för att fria demokratier ska ha rätt att leva i fred och försvara sig från angrepp och då är inte Israel något undantag.

För övrigt är det inte fel att visa på allt bra invandrare faktiskt gör för Sverige och faktiskt uppskatta vanligt hederligt företagande, som pizza-bakning. Att se ner på vanliga människors arbete är så typiskt vänster!

Erin Winslow aka Itsbugart sa...

Att inse att det är en stor resursslöseri att akademiker är tvungna arbeta i pizzarestaurang (eftersom våra kompetens inte erkännas av en del svenskar) betyder inte alls att man "se ner på vanliga människors arbete. . ."

Jag är utbildad arkivarie. Det fanns (och fortfarande finns) en BRIST av arkivarier i Sverige så när min kille ville att jag skulle flytta hit, trodde jag att det skulle gå bra med att skaffa ett jobb inom mitt yrke. Min SFI lärare trodde samma sak! Men gång på gång har arkivjobb "försvunnit" när jag sökte dom. :-(