tisdag 17 augusti 2010

Lämna mina barn ifred - argumentera i sak!

Folkpartisten Carina Boberg i Linköping har i ett blogginlägg försökt försvara folkpartiets skolpolitik men inte genom att argumentera i sak utan genom att angripa Lars Ohly för hans myndige sons val av skola. Boberg angriper även mig genom att hänvisa till mina barn.

Även andra folkpartister runt om i landet använder samma strategi för att angripa vänsterpartiet.

Är det en sådan valrörelse vi ska ha? Är det rimligt att man ska angripa de politiska motståndarna genom deras barn? Jag är inte intresserad av detta.

Dock möter jag gärna Carina Boberg i en politisk debatt om det politiska innehållet. Där får hon gärna förklara varför hon är för en skolreform som är den främsta orsaken till att kunskaperna sjunker i den svenska skolan och bidrar till att klyftorna mellan fattiga och rika ökar.

Inga kommentarer: