onsdag 4 mars 2009

Jag är mest lik Paris Hilton!

Ibland hamnar man på suspekta och subversiva hemsidor av konstiga anledningar. Nu trillade jag in på hemsidan Fri företagsamhet, som inte riktigt presenterar vilka de är men de har i allafall tag SAFs gamla logotyp och gjort till sin (så man kan ju anta att även detta är ett projekt som Svenskt näringsliv pumpar in pengar i för att få oss att bli mer vänligt instälda till sänkta skatter, sämre välfärd och almän misär och världssvält). I ett litet enkättest, kallat för "Personlighetstestet", fick man svara på lite olika frågor och så skulle de lista ut vilket typ av entreprenör som jag var. Döm om min förvåning när jag blev mest lik Paris Hilton, för övrigt var jag minst lik Donald Trump vilket ändå kan vara en tröst. Motiveringen löd:

Oscar Wilde skrev en gång "There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about." Ett motto som Paris hade kunnat mynta. Att vara öppen med sitt privatliv och bära minimala plagg är exempel på sådant som fört henne mot toppen. Du har mycket att vinna på att utnyttja din personlighet kommersiellt – gillar du shopping och lyxiga resor så se till att tjäna pengar på det. Men akta dig för att lämna ut dig själv för mycket, det kan du komma att ångra.

Jag uppfattar inte riktigt det vara överensstämmande med mitt eget liv, men å andra sidan är det ju kanske inte de skarpaste knivarna i lådan som formulerar enkäter åt näringslivet...

Inga kommentarer: