Göran Hägglund vill höja kraven på myndigheterna att handlägga ärenden i tid. Han tar försäkringskassan som ett exempel. Här har många långa väntetider. Men det man frågar sig är om Hägglund glömt bort att han varit med och skurit ned kraftigt i personalen inom försäkringskassan? Att man dessutom stiftat nya lagar som varit svårtolkade och gjort människor ytterst oroliga över sin framtiden verkar också ha gått honom förbi.
För visst är det absolut viktigt att offentliga myndigheter ger en god och bra service. Men det måste ju också finnas någonting att ge en god service till. Men ingen blir ju lyckligare över om man får beskedet om att man är utförsäkrad med ett leende. Personligen tar jag hellre ett surt besked om att jag får fortsatt sjukpenning än ett glatt besked om att jag står utan försörjning. Det gör uppenbarligen inte Hägglund!
SVD, Helene Sigfridsson, Alltid rött alltid rätt, In your face,
Klimatets nollpunkt
3 dagar sedan
1 kommentar:
Ja det där utspelet var verkligen att strö salt i såren på medarbetare på FK.
Skicka en kommentar